Po setkání na Clubhouse v naší pravidelné, úterní ROOMce od 10:00, jsme daly dohromady tipy na „okurkovou sezónu“ v našem drobném podnikání.

Okurková sezóna – nebo-li taková tišší část v rámci roku a jenž nemusí nutně být právě v období hlavních prázdnin v létě. Nicméně právě letní měsíce, jsou časem pro dovolené, dětí doma, setkávání s přáteli a pozdních večerů strávených venku. Celkově se tempo tak nějak zpomaluje…tím se i množství zakázek i realizací často odkládá, posouvá, tvoří se prostor a právě takový prostor je vytvořen i pro nás. Pojďme jej pořádně využít!

Děkujeme za přispění tipy od fotografky ženského podnikání – Lea Schwing a Petra Uharček – majitelka MY HOME STYLE, kde okurkovými sice netrpí, ale zato mají skvělé nápady.

Zde máme malé shrnutí.

Dopřejte si odpočinek

Apelovaly bychom na odpočinek, takže hlavně odpočívejte více, naberte síly (někdo si to musí fakt nařídit), před úprkem a pro většinu hlavní sezónou – tedy před Vánoci.

Zpět k okurkovce..

TIPY od #SpoluZaSny

Pokud máte již odpočinku dost, proberte například tyto oblasti, kde můžete, či víte, zda by bylo třeba:

  • revidovat svůj business/marketingový plán vč. svého portfolia služeb / produktů. Co je nejvíce efektivní a co má jít tedy z kola ven.

Všude se dá využít tzv. Paretovo pravidlo – 20/80 – tedy 20 % produktů .. (dosaďte si cokoliv) má za výsledek 80 % příjmů (také si dosaďte cokoliv) a tedy i proberte svou CENOTVORBU.

Dále můžete:

  • vymyslet balíčky, zvýhodněné sety (služby), vouchery, atd., jednoduše pobídky pro stávající klienty (někdo např. před létem dává sníženou sazbu navázanou na měsíční platbu – na celé léto – tím si stávající klienty udrží i v létě).
  • zkusit vytvořit a zrealizovat naopak nový produkt (službu, výrobek, digiprodukt, kurz..), který má potenciál (určitě si předem ověřte, zda by mohl být o to zájem!)
  • dodělávat resty a všichni víme, kde je máme, jako např.: dotáhnout web, nové fotky, nové vhodné spolupráce (vzájemné promo atd.)
  • nastavit automatické emaily, psaní blogů (tím přejdeme napíšeme-publikujeme v deadline)
  • tvorbu výrobků na sklad na podzimní a vánoční markety
  • zda není (nebude brzy) čas na DELEGOVÁNÍ a například využití své nové pravé ruky – virtuální asistentky
  • začít pořádně vyhodnocovat své snažení – statistiky, výstupy, revize, viz. up-date business plánu.
  • zvyšovat si vědomosti a tím i rozšiřovat možnosti (kurzy, setkání, propojování..)
  •  ideální si vést nějakou formu TO DO LISTU přes celý rok a v létě, nebo když je právě okurková, jej probrat a co má smysl zrealizovat….

Co dal vás napadá, nebo do čeho se pustíte právě vy?

Jste drobná podnikatelka s vlastní službou, produktem, virtuální asistentka a patříte k nám? Připojte se do naší FB soukromé skupiny #SpoluZaSny či se staňte členkou 1. komunitního katalogu podnikatelek s prémiovou službou, produktem KATALOG #SpoluZaSny.